فيفي عبده: أنا أول وحدة دخلت "سناب شات" إلى مصر.. وهذا سر الـ5 مواه

فيفي عبده: أنا أول وحدة دخلت "سناب شات" إلى مصر.. وهذا سر الـ5 مواه
فيفي عبده
  • فيفي عبده تزعم أنها من دخلت "سناب شات" إلى مصر
  • فيفي عبده تتحدث عن قصة الـ5 مواه

زعمت الفنانة الاستعراضية فيفي عبده أنها أول من استخدمت تطبيق ”سناب شات“ في مصر، وأنها هي من أدخلته إلى بلادها، في وقت كان فيه موقع فيسبوك الشهير بدأ بالانتشار.

اقرأ أيضاً بعد ظهورها الأخير نجمات وإعلاميات يدعمن هيفاء وهبي جمالها طبيعي

فيفي عبده تتحدث عن قصة الـ5 مواه

جاء ذلك خلال استضافتها في برنامج تلفزيوني، حيث كانت فيفي عبده تتحدث عن قصة الـ“5 مواه“، التي أصبحت علامة ترافقها في كل فيديو تبثه عبر حساباتها في السوشيال ميديا.

وقالت ”موضوع 5 مواه، بدأ في سناب شات، أنا أول واحدة دخلته مصر كان وقتها فيسبوك لسة بيقول يا هادي، وعندي نسب مشاهدات عالية جدًا، وكنت بحاول أدخل العالم العربي مع مصر“.

وأضافت الراقصة والممثلة المصرية ”كنت أطلع كل يوم أون لاين وأوريهم أنا بعمل إيه في يومي، وبعدين نشوني (أصابتني) عين وقعدت عيانة (مرضية) لمدة 3 سنين والحمد لله ربنا نجاني منها، وكنت بقول لبنتي اعملي 5 مواه للفانز بتوعي“.

وواصلت فيفي عبده ”بنتي خريجة جامعة أمريكية ومتعرفش عربي أوي، وكنت جايبة ليها مُدرس عربي عشان لازم تعرف دينها، ولكن مكانتش عارفة تكتب 5 مواه، ومن هنا جه علامة إيدي 5 مواه“.

وتابعت ”الناس بتفكر إني بخمس في وشهم، وعملت المصطلحات بتاعتي مع الفانز بتاعي، والعالم كله بقى يتكلم إنجليزي أكن مكنش فيه إنجليزي قبل كده“.

أخبار ذات الصلة